Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

luni, 17 septembrie 2012

Cit mai costa sa trimiti un copil in clasa I

 Ei bine, pentru familiile cu un singur salariu și ăla minim, costă enorm. E un efort uriaș să trimiți un copil la scoală. 
Nu mă vaiet pentru că nu am copii de trimis la scoală, iar ce am cumpărat am cumpărat de drag. Vă veți întreba, probabil, de ce am cumpărat rechizite și hăinuțe, dacă nu am copil la scoală. Ei bine, pentru primul nepoțel din partea fratelui meu. Merge în clasa I și, cum în fiecare toamnă l-a aranjat mătușica pentru grădiniță, anul acesta l-a aranjat mătușica pentru scoală. Nu i-am luat uniforma și caietele speciale, pentru că nu știm încă ce și cum, dar am luat jeansi, trening. pantofi de sport, pantofi obișnuiți, cămăși, tricouri, maieuri, chiloței, șosete, hanorac și... rechizite:
ghiozdan (cam mare, după părerea mea, dar cică și cărțile sunt mari), penar echipat, stilou, coperți (cu personaje din desenele animate), hârtie glasată, set de șabloane pentru desen
 blocuri de desen, numărătoare, lipici, hârtie creponată, pixuri, culori, rezerve stilou, radiere, creioane (natur că are obicei să  le roadă) acuarele și set de pensule (n-am avut habar de care să iau, asa că am luat un set)
 caiete de abecedar și matematica (cu foaia de calitate și liniuțele vizibile bine), alte coperți cu personaje din desenele animate și, bineînțeles coperta de carnet de note.
 Sunt convinsă că mai trebuiesc destule, dar mai completăm pe parcurs. In fine, una peste alta, hăinuțele au costat cam 300 de lei (asta pentru că nu sunt de la nus' ce magazin de fițe, încă) iar rechizitele cam 250 de lei, total 550 de lei. Mai adaugăm uniforma  și caietele speciale cam 150 de lei (sper să fie doar atât) și ajungem la suma de 700lei, salariul minim pe economie. Pentru cei care au venituri peste medie, nu înseamnă mult, pentru cei care sunt cumpătați și strâng din timp banii pentru toate astea, înseamnă mult dar nu de nesuportat, dar pentru cei care nu sunt deloc economi și dau deodată salariul din luna august pe hăinuțe și rechizite, e un adevărat șoc.
In final, un buchet de flori, pentru părinții ai căror copilași merg în clasa I

4 comentarii:

Anonim spunea...

ce dragut din partea ta sa asiguri nepotelului atatea lucrusoare! si eu luam, chiar cand eram studenta, verisorilor mei care erau la gradinita ghiozdanele, cateva hainute, oricum nici bani nu aveam prea multi; dar de cand a aparut baietelul meu, s-au redirectionat fondurile catre el, desi le mai fac cate o mica surpriza si lor, cand ajung pe la tara :)
Azi am descoperit blogul tau si imi place foarte mult!
Ramona A.

CCristinaC spunea...

Ramona, ma bucur ca iti place blogul meu si te mai astept cu comentarii.
Legat de ce si cit cumpar pentru nepotel/nepotei/nepotele pot sa zic ca sting din timp banutii sa le fac bucurii dintr-astea, atit lor cit si parintilor. Eu nu am copii si recunosc ca imi si permit (material vorbind) cu un pic de grija, ce-i drept si intre oarecare limite. :) Uneori, bucuria de a darui e mai mare decit bucuria de a primi. :)

Unknown spunea...

Va rog frumos sa imi spuneti unde ati gasit coperta pentru carnetul de note. Multumesc.

CCristinaC spunea...

Am gasit coperta pentru carnetul de note la Auchan. :)